Thursday 8 December 2011

C.I.N.T.A

Salam u ollzzzz

Pada pagi jumaat yang indah ini,aku nak cecite tentang cinta...
apa itu cinta????
ada apa dengan cita???
cinta itu buta???
cinta tidak mengenal usia????

Pada aku cinta tu ada suatu perasaan yang tiada batasnya,
Cinta pada yang ESA
Cinta kepada PARA NABI
Cinta kepada AL-QURAN DAN SUNNAH
Cinta kepada KELUARGA
Cinta kepada KEKASIH
Cinta kepada  HAIWAN
Cinta kepada ALAM SEMULA JADI
dan yang paling penting!!!!
Cinta kepada DIRI SENDIRI
Kalau kita tidak mencintai diri sendiri,macam mana kita mahu mencintai yang lain????

Aku teringin nak ada suami yang mencintai aku selamanya
seperti cinta ayah dan arwah ibu aku...
masa arwah ibu aku ada...
hubungan mereka seperti belangkas..
seperti orang baru bercinta
walaupun sudah hampir 21 tahun usia perkahwinan mereka
hampir setiap perkara dilakukan bersama
MERAJUK,MASAM MUKA
adalah perkara biasa dalam percintaan
bergitu juga la cinta ayah dan arwah ibu ku
jika arwah ibu aku kuar bersama aku dan adik-adik time ayah aku keje
ibu aku akan make sure yang kami balik sebelum ayah balik..
kalau tidak muncung jela muka ayah aku merajuk kena tinggal...
kalau ayah aku balik terus mandi dan makan tanpa menunggu ibu
pasti ibu akan merajuk....mula la adegan pujuk memujuk....
rasa kelakar tengok ayah pujuk ibu...
TAPI SEKARANG
semua itu hanya tinggal kenangan
Hampir setiap hari aku mendengar ayah menyanyikan lagu Aizat-kau pergi
dengan penuh perasaan...
sayu jew aku dengar...
cinta ayah kepada arwah ibu begitu mendalam....
tiada tolok ganti nya...
ibu la CINTA PERTAMA ayah
Aku berharap dan berdoa agar aku ditemukan seorang lelaki yg mampu menerima aku seadanya
dan menyayangi aku seikhlas hati....

p/s : rasa nak nangis lak time ni..huhuhuhu tisu...tisu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...