Sunday 23 September 2012

Cara menghadapi putus cinta

Ini adalah perkara yang baru berlaku dalam hidup aku...masih segar dalam ingatan saat aku ngn dye membuat keputusan untuk berpisah...rasa sedih,kecewa x yah cakap ar..beberape hari aku bermandikan air mata....tangan ni asyik berkepit dgn phone jew dengan harapan dye akan terbuka hati semula untuk kembali bersama uhuhuhu ayat x blh bla lak ... alhamdulillah semakin hari aku semakin dapat melupakan dia walaupun agak sukar untuk menerima kenyataan.. aku bsyukur sgt kerna mempunyai kawan dan keluarga yang sgt memahami dan sentiasa berada disisi aku..so berdasarkan pe yang aku rasa aku harap pe yang aku lakukan masa menghadapi saat gentir ni dapat membantu korang..


  • Sentiasa bpkiran positif - Ingat suatu hari nanti kamu akn ktemu jodoh berganda2 lagi bagus dri dye

  • kena redha-jgn frust menonggeng sampai nak kelar2 tangan sebab 2 boleh menjatuhkan saham  je sebab wat parut badan jew...n jangan sesekali fikir nak bunuh diri bagai ye ingat sape bunuh diri jawabnya  da tempah first flight ke neraka la

  • jangan ingat bile da putus  cinta xde orang sayang ko dah...ko x taw keluarga n sahabat sentiasa bersama ko..bila asyik bercinta keluarga n kawan dilupakan tp kamu kena  ingat mereka yang akan menceriakan hidup kamu disaat kamu sedang berduka.

  • Luangkan masa bersama keluarga dan sahabat handai- mereka sentiasa disisi kamu x kira susah atau senang sedih atau gembira..luahkan pada mereka pe yang kamu rasa..mereka sentiasa menjadi pendengar setia n sentiasa memberi semangat agar kamu dapat teruskan hidup...

  • Sentiasa ingat Allah- setiap kali solat kamu berdoa la agar dicekalkan hati , dikuatkan iman kerana dia lebih mengetahui pe yang kamu rasa sama ada tersirat @ tersurat..

  • Sibukkan diri dengan aktiviti berfaedah - x kisah la kamu nak aktiviti lasak k facial k shopping k confirm punye si dia dpt dilupekan

  • Buka lembaran baru-jangan kerana si dia ..kamu da rasa serik bercinta..jgn cepat jatuh cinta..kenal dulu hati budi...
2 jela yang aku lakukan masa aku ngh down...aku harap tipz ni dapat membantu yang paling penting

DON'T LOOK BACK MOVE FOWARD

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...