Wednesday 13 February 2013

separuh nyawaku menjadi milikmu...





TARIKH: 10/02/2013
                    LOKASI: RUMAHKU HULU LANGAT           


Syukur alhamdulillah pada tarikh ini aku selamat menjadi tunang kepada Mr. F
alhamdulillah majlis aku berjalan dengan lancar walau pun agak kelam kabut sikit di pagi hari almaklum la aku ni anak pertama so parents aku takde pengalaman lagi dalam hal nak menguruskan majlis ni..ade je yang tak cukup last-last minutes...tp akhirnya berjalan dengan lancar...tema aku aritu warna purple tu pun atas pemintaan Mr.F.....dan aku bersyukur dan tak sangka ramai yang nak sponsor aku.. thankz wat adeq aku kila kerna menaja baju dan selendang,my cuzen untuk manisan dan kuih dan umie kerna sponsor coklat... so aku cume keluar duit untuk buah dan kek je..

Pengenalan aku dan dia baru 2 bulan tapi kami membuat keputusan untuk bertunang itu pun atas permintaan keluarga dia dan keluarga aku... mungkin korang rasa aku agak terburu-buru  yela hati budi pon tak kenal sepenuhnya...tapi bagi aku ini lah keputusan yang terbaik mampu aku buat sebab sebelum ni couple smpai 5 tahun pon tidak menjamin korang akan kawin... Jodoh pertemuan di tangan ALLAH S.W.T so mungkin jodoh/ seru aku dah sampai...bak kata orang benda baik x elok dilenggahkan..btol x???

Sepanjang perkenalan kami.. aku rasa dia yang paling banyak bertolak ansur dengan aku...pada awal perkenalan aku selalu marah dia sebab dia tukang masak so jadual kerja dia berbeza dengan jadual aku... pernah sekali aku dan dia gaduh teruk pasal waktu kerja dia bayangkan dari damansara utama ke hulu langat dia boleh sampai dalam masa 20mnt gara-gara nak pujuk aku dan dia kata dia sanggup bhenti kerja tu sebab takot aku tak percaya dia,taknak aku rasa sunyi... waktu tu hanya tuhan je tahu bertapa terharu hati aku bila dia sanggup lakukan sampai begitu sekali...lepas hari tu aku mula belajar untuk memahami dia.. dan alhamdulillah hubungan kami sekarang semakin baik kalau bergaduh pun kami akan selesaikan secepat mungkin dan sebelum tido kami akan saling meminta maaf.

walaupun muka dia agak kebudakan dan perangai dia agak kasar tapi hati dia sangat lembut dan sangt penyayang... aku rasa bersyukur sangat dapat lelaki seperti dia..dan aku harap segala perancangan kami untuk melangkah ke satu lagi fasa baru dipermudahkan dan semoga hubungan kami berkekalan bahagia in sha allah sampai syurga...
























































































































































No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...