Thursday 3 January 2013

Gantung Diri

salam uolllzzz...

pe kabar semua sihat k??? da lama rasanya x update blog ...al maklumlah bila malas dah menguasai diri nak buat pape pon x boleh and campur lak dengan kesibukan di hujung tahun... pape pon rasanya belum terlambat ag untuk aku wish HEPY NEW YEAR!!!! harap pe saja azam korang tahun ni korang dapat tunaikan...

Sebenarnya aku nak cerita benda lain.. aku rasa pe yang aku nak cerita ni korang pon da baca semalam kat akhbar metro mengenai sorang pelajar tingkatan 2 gantung diri gara-gara berlainan waktu persekolahan...
nama pelajar tersebut adalah Alexander Ajang Wan .. pada hari kejadian bapa manga pulang pada waktu tenghari kerana ingin menghantar mangsa ke sekolah .Bapa mangsa meminta mangsa menukar pakaian sekolah. Setelah menunggu agak lama bapa mangsa memanggil mangsa tapi tiada jawapan apabila bapanye membuka pintu dia melihat mangsa telah mengantung diri mengunakan baju di jeriji tingkap.

Menurut apa yang aku baca mangsa tidak menunjukkan apa-apa perubahan diri cuma mangsa ada mengatakan dia tidak mahu bersekolah pada sesi petang kerana adik beradiknya yang lain semua bersekolah pada sesi pagi.Pada aku benda ini x patot terjadi kerana mangsa sudah berumur 14tahun dan sudah boleh membezakan antara perkara baik dan buruk . Benda ini boleh dielakkan jika family mangsa mendengar luahan mangsa dan cuba mencari penyelesaian sebaiknya..pape pon selepas ini pada sesiapa yang adiknya @ anaknya meluahkan perasaan cube la dengar dan bantu cari penyelesaian agar perkara ini tidak berulang lagi....aku terasa sedih gak bila baca benda ni sebab mangsa sebaya dengan adik bongsu aku dan membuatkan aku  akan lebih memberi tumpuan pada apa saja yang adik aku luahkan selepas ini...



p/s : tiada gambar dpat di upload sbb x boleh nak upload gambar...waaaaaaaaa.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...